"Vi" och "Ni"

Idag gick jag från "En helt normalt udda människa" till bokstavligen talat knäpp. 

Allt på grund av en endaste jäkla kommentar som jag läste på en blogg. Jag blev knäpp minst sagt! Självklart handlar det här om den såkallade "NH-hysterin". Jag läste ett inlägg och blev nyfiken på kommentarerna, vad folk sa om det här, önskar jag kunde göra det ogjort för jag blev så irriterad så att jag ska skriva klart det här och sen plugga tills jag somnar usch!

Åsikten i sig var inget konstigt, kan nog till och med vara sant. NH-hysterin är verkligen som ett mode och det ska bli intressant att se hur många som fortsätter att stanna där när det blir för vanligt. Sen missförstå mig rätt, jag har inte något emot det - men man ser verkligen hur folk vänder sig efter vinden. Om dessa sen stannar där, ja då är det grymt, för då har man verkligen ändra sitt tankesätt och det är enormt! Inte många klarar av det och det märks snabbt av vilka som faktiskt vänder sig för att det är en trend just nu och vilka som börjar tänka om.
 
Men sen har vi de som faktiskt har info bakom sina påståenden, som faktiskt kollar upp allt och undersöker det! Men åter till det jag skulle skriva om, varför tänker vi alla hästmänniskor som "vi" och "ni"? Där jag står har vi en travare, en islänning, en hopponny, en unghäst och ett dressyrsto +mitt allroundsto då. Jag ser ALDRIG oss som olika människor, olika grupper, olika i över huvud taget. För alla älskar vi våra hästar/ponnys. Varför skulle vi vara olika, vi eller ni, för att vi har olika inriktningar? 
 
Varför i hela fan ramar man in sig själv i en grupp!? Kan nån svara på den, snälla gör det jag ber dig. Jag accepterar allt, så länge inte hästen rentav plågas, bettkommentarer raderas! Hör inte till det här ämnet hörrni! Varför ska jag se det som att det är fel att islänningen rids på islandsvis, att ponnyn hoppas? Varför ska jag då markera dom som "vi" och "ni"?! Eller som att jag latjar runt med min gula stjärna och våran "fotboll" medans dressyrhästen rids igenom inför en tävling? Varför ska jag se oss som olika människor?!  Varför i hela fan ska jag benämna oss som "vi" och "ni"!?

I grund och botten är vi alla hästmänniskor, vi älskar bara olika saker inom samma sport. Skärp er förfan. Vissa älskar att tävla, sen om det är dressyr, inom western, utställning - vadsom vissa älskar att tävla. Låt dom göra det! Vissa älskar att rida utan utrustning och prova på, ibland helgalna men ändå supercoola grejer. Låt dom göra det, vi gör i slutändan något som vi tycker om och nästan varje människa kan sin häst.
 
Vi är ändå samma människor, vi är hästmänniskor. Istället för alla glåpord, all påhopp, all negativ försvarning om nån säger nått som inte är enligt din mening. Kan det inte bara sluta? Vi kan alla lära av varandra! Ingen människa är fullärd inom ämnet häst, ingen kan allt. Några kan mycket, andra ljuger för att se bra ut. Men i slutändan är vi alla hästmänniskor. Vi är ett, inte "vi" och "ni". Lejonkungen-style ♥
 
over and out. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback