Senaste stalldagarna

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över maxspeeden. För det är ju så att min tjocka, omusklade medryttarhäst utan någon bättre kondition kan ligga precis under 70 km/h. Vi jobbar på magen och musklerna, hade det stått ca 40-50 ja då hade jag kunnat tro på det för jisses vad fort det gick där ett tag! Arissa och Frasse flög fram!

I alla fall fredagens ridning! Blev ett pass i paddock, lite mjukgörande och mycket galoppfattningar stod på schemat, det gick bra faktiskt, jag kunde med lite mer lätthet sätta mig ner och faktiskt försöka jobba henne i galoppen, däremot varade det bara i något steg. 

Lördagens uteritt ser ni ju här över, en lycklig travare, ett lyckligt riskorn och en fluffig björn till isis som hoppar högt över diken drog ut på tur! Vi hade det riktigt trevligt och tog en länga vi brukar ta, istället för att rida som vi brukar så valde vi dock att vända och rida samma väg tillbaka. Ingen av oss orkade utmana ödet med "helvetesgården" som hästarna själva skulle kalla det. Frasse visade tydligt att han absolut inte ville gå upp där när vi gick över den lilla vägen som vi brukar rida upp på. Stjärnan kollade till på tinkrarna och gick sen vidare. 

Vi fortsatte sen hemmåt, 2 galoppsträckor på vägen och sen en där kartan visar den lilla vägen åt vänster :) Det var en glad och lycklig häst som kom in och fick käka mat. Det var så pass varmt så vi svabbade av dom lite på de värsta ställena, sköööönt sa Arissa. Nog aldrig sett henne så nöjd som när jag kylde ner henne med vattnet(ytterst lite, hon var torr när vi åkte därifrån sen) haha! Så hon rullade sig gång på gång! Glad häst helt klart. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback