Framtidens schema

Eftersom jag rider i stort sätt hela tiden just nu så har jag börjat planera upp ett shcema om hur våra veckor ska se ut. Sen självklart kommer det bli svårare och jag har dom på de dagarna som jag känner för! Det börjar ju både bli ljust och varmt ute så vi hoppas på att det blir bra det här.


Tanken är då att det här ska vara ett grundschema där hon rids ca 5-6 dagar i veckan. 
♥ En dag vila
♥ En dag travbana
♥ En dag skritta/promenad
♥ Två dagar paddockarbete, hur hårt beroende på hur hon känns
♥ Helger rida ut, vid sällskap! 
♥ Travbana-träning ska jag försöka ha en gång i veckan, antingen galoppträning eller backträning.
♥ Två dagar vila innebär en mindre dag i paddock, paddock-dagarna kan även bytas ut mot longering.

Alltså kan en vecka komma att se ut såhär
Måndag: Vila
Tisdag: Paddock
Onsdag: Travbanan
Torsdag: Lättare ridning, skritta eller promenad
Fredag: Paddock
Lördag: Rida ut
Söndag: Rida ut

Alla dagar kan dock bytas ut mot uteridning om vi får sällskap! Jag rider nämligen inte ut själv efter olyckan, men en vacker dag kanske jag kan skritta ut själv utan problem! Vi har även två jätte fina backar i våran travbana, en som vi klättrar upp och ner ibland för att det är bra träning. Den andra är inte lika brant så den är en perfekt galoppbacke! 
 
Sen blir ju arbetet olika, så är det ju. Bara det att grunden ska se ut så, två paddockdagar behöver absolut inte vara lika för fem öre! Men då har jag i alla fall en plan och så kan jag utgå därifrån med olika övningar.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback