Halt häst

Min pärla, för er som inte vet så gör hon ett speciellt ljud när hon trivs. Det kan va i hagen, i boxen, när man rider osv. Så fort hon är bekväm så kommer det där ljudet med jämna mellanrum. Jätte gulligt, hur som idag när jag kom och visslade så stod hon högst upp i sin hage och när jag visslade samtidigt som jag öppnade första grinden så gjorde hon det ljudet. Svävade lite på moln när jag gick till hagen och kan fortfarande inte avgöra om det var till mig eller inte haha! 
 
Tränsningen gick som smort idag, ingen älg här inte! Och peppar peppar till och med att ta på grimman haha! Hatar dock att vara kort när hästarna gör så, speciellt när dom gör så med allt som ska på huvudet. Tur att hon är snäll, ibland så tar jag grimman runt halsen och går ut med henne så, scch!

Sen kommer det negativa, hon är halt. Vilket är helt förståeligt med tanke på att hon har tappat skon på den hoven. Vi har ändå haft tur med en ohalt häst. Hon var inte varm, men blockhalt i traven och det märktes inte av när vi började skritta. Så måste ju varit tappskon och underlaget som gick emot henne. Usch, men det blev verkligen lite värre för varje steg! Men tack och lov när vi gick ut till hagen igen så gick hon bättre på foten, tur att hovis kommer ut imorgon. Lilla pärlan!

Har även märkt med mig själv att jag bör rida, minst en gång i veckan. Red ju inget förra veckan.. Hon fick ju springa av sig själv, vilket ledde till att jag tvekade idag. Har tur som rider en sån snäll häst kan jag lova er! 

Favorit i repris! ♥
Kommentarer
Kajsa säger:

Åh vad jobbigt med hälta, hoppas att det blir bättre snart!

Svar: Ja verkligen! :( Men hovis kommer imorrn, hoppas de blir bättre då :)
anjaemelies.blogg.se

2014-01-21 | 20:23:19
Bloggadress: http://kajsaochtuvas.devote.se/
Lollee säger:

Vad gulligt!

Svar: Ja lite :D
anjaemelies.blogg.se

2014-01-27 | 19:01:49
Bloggadress: http://www.nattstad.se/galenilivet

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback