Godmorgon la amigos!

Ska börja försöka blogga ordentligt här igen. Försöka. Men ja, haft en ganska dålig tid, knappt fotat eller nått .. I alla fall!


1. Jag har börjat klicka stjärnan och hon verkar tycka det här är ganska kul, dock så lär jag hålla hennes tempo för att hon inte ska tycka att jag är mega seg! Om vi missförstår varandra så är det enklare att leta höstrån anser hon, lite av en diva. Allt ska ske på hennes villkor, men bra söt! Så vi kämpar på, men som skrivet i hennes tempo haha!

2 och nog det kuligaste jag kommer skriva. Jag har fått en mac! En ny daatooor tralalla. Jag älskar den, jag mer än älskar den - jag skulle kunna gifta mig med den ;) Nej men jag verkligen älskar den kan jag lova! Enda negativa är att jag har photoshop på den här datorn. En vacker dag åker den till väggen.. Eller till Emil så han kan använda den till nått nödvändigt, typ .. bokhyllestöd eller nått sånt haha! Alltså thinkpaden, inte macen! ;)

3. Det börjar gå ganska bra mellan mig och A, ibland testar hon mig fortfarande, tränsningen har hon verkligen insett att jag är kort och inte når henne om hon tar upp huvudet. Om hon är på riktigt dåligt humör gör hon samma sak när jag ska ta på henne grimman. Haha! Tur att hon är så söt, ser ut som en lama när hon drar upp huvudet sådär! Men i övrigt har det blivit väldigt bra mellan oss, hon kommer oftast till mig i hagen. Om jag hämtar henne så kryper hon snällt ner i grimman - oftast ;) Vi kan stå och mysa, ja bara sånna där små saker som betyder mycket. Dock sker mycket mys på hennes kommando! 

Som igår när jag var där med M och chokladkakan och fotade lite, hon ville gärna stå näääääära mig. Hon låter mig fortfarande ha mitt personliga utrymme, så det är ingen brist på respekt, men hon stod bara gärna nära mig. Så vi klappa och mös lite med jämna mellanrum. Det är liksom jag som släpper in henne i cirkeln runt mig där allt är "mitt", vilket är ganska skönt!

Vi har galoppat, går super så nu vågar jag göra det lite mer bara för att. Så årens mål blir att rida ut en bit själv och hoppa mindre hinder, gärna typ smått upphöjda bommar. Men ett steg i taget, även om det bara är myrsteg. Jag vill ta det i min takt, när jag känner mig redo så gör jag det. Dock vill jag gärna ha en till sadel då jag inte vill hoppa i den hon har nu. Jag börjar skriva som om att de tär min häst, vilket är tur - jag trivs som handen i handsken med henne. Hoppas min "halvårs"-otur inte sitter i den här gången .. då vet jag nog inte om jag orkar igen förns jag kan köpa egen. 
 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback