Går snabbt i svängarna

För snart 5 månader sen så trodde jag att jag aldrig skulle rida igen. Aldrig någonsin, inte en enda gång till. Hjälmen hade sin plats på hyllan. Men så fel jag kunde ha, förstår inte!

Tisdagens pass gick faktiskt ganska bra, tränade på fattningar och mycket skänkel+sätes arbete, försökte att inte ta henne i munnen alls men ändå ha ett jämnt stöd och kontakt med henne ifall att. Nerverna var med och spökade några gånger. Kan garantera att den hästen gör några ganska snygga hopp ibland. Hur som helst så var hon riktigt fin i vissa övergångar, skritt till galopp blev en klar favorit! Sicket go hon fick i starten, tog verkligen i och sköt fram! Precis det jag ville uppnå, även om den nu mera smälta snön gör att det är lite svårt för galopp på vissa delar så funkade våra övningar riktigt bra! Sen körde vi några, skritta några steg, trava några steg, skritta, trava osv . För att få igång en ganska lätt kontakt, uppnådde att hon började trava enkelt, gå ner till skritt var däremot inte lika kul ;)
Men roligt hade vi båda två! :D

Så 4 now sitter jag och stör mig på dessa ettor, varför får man inte nolla? ;) Nejdå skämt åsido, men dom låter .. Och bokstavligen talat skriker, sitt ner och håll käften .. typ! Jag gillar inte småbarn, speciellt inte när dom tror att dom kan sjunga men egentligen så kan dom inte det. Värsta är när alla killar fjäskar och säger att det låter jätte bra så dom sjunger mer, jag menar kom igen! Sluta uppmuntra tondöva till att försöka sjunga i skolan, mina öron blöder....... Tur att vissa småbarn kan vara riktigt trevlig, mer otur att ingen av dom går på min skola haha!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback