Dålig cirkel?

Försenad, stressad, ont i knät efter att försökt springa till bussen, missad buss, nästa buss är sen, bussen blir ännu mer sen och lärare som inte kan acceptera det. 

Jo hade jag kunnat spola tillbaka tiden och fixa det hade jag gjort det. Hade jag kunnat trolla med knäna så att bussen som jag missa på sekunden hade väntat på mig så hade jag gjort det. Hade jag kunnat så hade jag sett till att den andra bussen kommit i tid och inte blivit mer försenad på vägen för att folk ska på och klickar på stopp fast ingen ska av. Men jag kan inte styra över dessa saker. Hade jag vetat hur det blivit ja då hade jag sett till att jag legat 5 min tidigare. Men jag kunde inte vetat hur det skulle bli.
 

Detta går inte att acceptera, orden blev "vad gör du när du får jobb?". När jag har jobb har jag då också körkort och bil. Det jag kan göra då är att se till att bilen funkar som den ska, har bensin, så den tar mig dit den ska. Om bilen då också går sönder - vilket jag ber till högre makter om att mina framtida bilar inte kommer göra - så är det heller inget jag kan göra nått åt. Det är något jag inte kan styra över, jag kan göra vad jag kan och det är också vad jag kommer göra .. Så allmänt bitter över att först stressa apa för att komma så lite försent som möjligt och komma till det här. Sen bli behandlad som om att jag gör det här med flit. Alltså vad tror dom att jag är magisk!?
 

På det så anser "provläraren" att jag är misslyckad osv osv osv .. Kan nån någonsin bara säga "Bra jobbat Emelie!" eller "Det där löste du jätte bra" eller vad vet väl jag, nån form av cred för nått jag gör bra!? Det skulle uppskattas i det här läget för jag börjar faktiskt känna att jag bör gräva ner mig och aldrig mer visa mig .. Vilket skulle vara skönt, försvinna. Blä!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback