Stallhund

Just nu sitter jag och dreglar lite över alla frallavalpar som finns på blocket, du kan jämföra det med ett beroende. Jag älskar att kolla på dom, läsa och kolla lite till. Jag vill verkligen ha en hund och jag avundas alla som har en egen älskling. Det är tomt hemma och en hund saknas här. Det är för tyst, det är för lite gos ja allt!

Anledningen till att vi inte har hund är för att "vi inte har tid". Mja, okej - men då borde egentligen ingen familj på 2 som jobbar ha tid? Visst min mamma jobbar hästpass. Men jag då? Jag går bara i skolan tre dagar i veckan. Ja jag kommer gå ut på praktik 7-4 mån-fre. Men en vuxen hund som klarar av att vara ensam hemma hade klarat det utan problem, roligare är ju att det tar mig inte lång tid att gå hem så voila jag kunde rastat hunden under lunchen, druckit min shake samtidigt och sen gått tillbaka. Rastad hund som klarar sig några timmar till. 

Det behövs bara varannan vecka för varannan vecka börjar mamma mellan 2 och 3, rastar hon innan jag kommer hem så är det ju lugnt! Men jag rider ju. Ja och varför kan inte hunden följa med till stallet? Bra träning och vi rör ju ofta på oss - finns en anledning till att det absolut inte är ovanligt med stallhundar.

Jag har jobbat på min mamma sen jag tog av skenan och började gå i juni förra året. Jag har fortfarande inte lyckats för att hon anser att vi inte har tiden och nej hon skulle inte kunna ha en hund själv - men vad säger att vi inte skulle kunna ta den tillsammans? Då har vi tiden så det räcker och blir över och båda två skulle må mycket bättre av att ha en hund hemma igen, det blev bevisat när vi hade Hedvig. Jag vill ha min egna typ att gosa med!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback