Nu är det officiellt!

Jag har hoppat för första gången med Arissa. Visst, det var ju verkligen inte meningen och hade jag sett den där vattenpölen tidigare så hade jag styrt undan henne. Red ut idag med M och Chokladkakan, vi valde att galoppa på en sträcka och helt plötsligt från ingenstans kom en vattenpöl(läs vi red bak så hann inte se den förns Frasse hoppade) vilket slutade i att jag greppade manen för jag trodde att hon skulle springa åt sidan, vilket hon alltid gör om jag inte är beredd. Men sedär! Damen hoppade snällt över vattenpölen och fortsatte frammåt. Jag blev mycket chockad vill jag lova haha! ;)
 
Sa liksom igår till ägaren att jag inte skulle hoppa uppsuttet på ett tag för att inte sätta för mycket press på henne. Hon har inte blivit hoppad på ett tag och hoppar ju som en kråka, så vill att hon ska bli av med ringrostigheten och få upp självförtroendet, Kung sa vi! Sen kan vi börja ordentligt!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback