Gårdagens ridpass

 
Måste ju bara erkänna att när hästarna står där längst ner, kollar på en när man visslar och sen dyker ner och äter av höet. Så mycket ville min häst komma in idag.. Inte alls. Och nej jag vill inte höra ett skit om onaturlig ätställning. Om du öppnar ögonen och kollar snett bakom den mörka hästen vad ser du där? Just precis HÖ. Dom väljer att stå där och äta, så inga kommentarer tack!


I alla fall, vi valde att köra galopp intervaller igår, pigg, pigg, piiiiggg häst hade jag. Sprang på superb och var jätte duktig, lite väl tävlingsinriktad ibland, men annars gick det jätte bra. Tills näst sista svängen.. Där vi rundade hagen ni ser på bilden .. i samma veva som M&F fattade galopp så sprang den mörka på bilden uppför backen, vilket förvirrade en viss fröken riskorn ganska bra. Hon fattade galopp ett steg, travade svängde runt, var påväg åt samma håll som den i hagen, lyckades få henne på spåret igen och fattade galopp - bara det att de andra nu var en bra bit framför oss.
 
Roligt sa Arissa och sprang på i världens fart(kontrollerad, inget sken, jag hade fått stopp på henne, men inte fått ner farten) och sen var tjejen trött. Men ifatt kom vi och nästan om dom, då röt jag i för där fick det faktiskt vara nog! Sen galopperade hon lugnt och fin, jätte duktig tjej! Lite massage och stretch efteråt, hon var glad i alla fall, så roligt var det ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback