En djungel

Herregud, jag förstår inte varför det inte bara kan vara pang bom enkelt med allt. Ena dagen sitter någon i en sadeldjungel, andra dagen är någon annan i en annan. Jag förstår dom det är ett helvete att leta grejer när den finns i miljontals olika storlekar, former och färger.

Men när man hamnar i en djungel över mobiler då är något inte okej. Som ni kanske inte visste så har jag comviq, jag har varit en trogen comviqkund sen min första mobil. Bara det att comviq har valt att sluta sälja det jag tankar på. Vilket leder till att jag måste tanka fastpris - de jag smsar har telenor eller telia, så kan ju inte direkt sitta där och betala 1 krona per sms. Då har jag inga pengar kvar efter ett par dagar! 

Så ja, fastpris sa vi.. I comviq's fastpris så får man inga pengar på kortet utan det går till sms och bla bla bla. Ja okej, det lät som en smart idé, tills jag insåg att jag gör slut på minst 195kr varenda månad. Alltså är det 195 för fastpris(eftersom jag behöver gratis sms och billigt/gratis samtal) och sen blir det då minst 200 till för jag gör av med den summan i månaden. Hade ju gratis sms och billigt samtal, eftersom jag nästan aldrig ringer så är det ju sms som är viktigast.

I det här är vi då uppe i 395kr i månaden. Vi rundar upp bara för att vi kan till 400, det är ju trots allt enkalre att komma ihåg! Min mamma betalar för sitt abonnemang(med en ny iphone 5s) 449kr i månaden -fri surf, sms, mms och samtal ingår. Vad är då mest värt egentligen? Fortsätta kämpa med comviq där det kommer kosta skjortan? Byta till ett annat kontantkort eller abonnemang? Ett annat kontantkort är egentligen inte ett val, jag vill behålla mitt nummer. Jag orkar verkligen inte byta nummer en gång till .. det blir bara kaos av det. Men om jag byter kontantkort så har jag ändå ingen mobil, för min är låst till tele2/comviq.. Jag vet inte vad jag ska göra...

Kommentarer
Frida säger:

Comviqs abonnemang för 195 kr i månaden har fria sms, mms, fria samtal till alla operatörer och 1GB surf. Så om du haft kontantkort 195 tidigare är det här en bättre deal då du aldrig kan gå över gränsen mer än med internet användning och det kostar lika mycket.

Svar: Fast jag använder ändå upp 195 på
annat, inte samtal, sms eller liknande.. Därför kommer det absolut INTE bli billigare för mig, då blir det snarare 400 än 200.. Precis som jag skrev i texten :)
anjaemelies.blogg.se

2014-03-25 | 19:51:27
Jessica säger:

Jobbigt läge, men det säger ju en hel del om hur det ser ut i vårt samhälle. Jag är av den åsikten att jag totalvägrar att skaffa abonnemang, problemet blir således när man ska ringa till ställen där man måste ha abonnemang (rösta tex - vilket jag ändå inte gör, men ändå, betala blocket-annons, osv). Men jag vill ju inte ha abonnemang! Lite jobbigt sen när man är så illa tvungen, mer eller mindre. Jag själv har halebop och fyller på med 300 kr/mån, och då blir det billigt alltihop men så använder jag ca 100 kr/mån och därför ökar det. Så när det börjar närma sig fyrsiffrigt så brukar jag strunta i att fylla på och så sjunker det (rätt fort). Haha, inte kanske världens billigaste sätt, men för mig fungerar det :)

Svar: Ja jag är också väldigt anti abonnemang. Så det är helt sjukt att det ska bli så dyrt när mammas räkning faller på samma summa som mitt kontantkort gör.. Skillnaden är att hon får en ny mobil på köpet, för mig blir det bara dyrt :s
anjaemelies.blogg.se

2014-03-25 | 21:26:15
Bloggadress: http://vinna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback