Akuten här i min stad

Har aldrig någonsin fått ett positivt "omdöme" från min sida. Personalen är 9 gånger av 10 snäsiga, dom fräser verkligen åt en, behandlar en som om man vore störd osv. Nej akuten här får bara stora feta tummen ner, det tar tid - alltid, vilken tid på dygnet, vilken tag som helst. Åker du in med nått "allvarligt" så är det bara att ta mig sig bok och laddare, du blir klar där i minst 7 timmar. 

7 timmar med urusel personal, dålig svenska och ett å annat bråk med personalen. Nej jag avskyr att åka in, jag låtsas helt ärligt som om att allt är bra om jag kan. Vilket man inte alltid kan. Hemskt, det är avskyvärt att åka dit och sen bli behandlad på det sättet och ändå säger dom att vi har en av de bästa akutmottagningarna i landet. Kan berätta för er att de som listades under oss också är så mycket bättre. Nej usch. 

I alla fall, efter sparken så bestämde jag mig tillslut att jag måste gå till akuten för att kolla upp det. Och ja jag gick dit, det tar mig 10 min max. Kom det, fullt i väntrummet, berättar vad som hänt, visar personnr osv - blir skickad raka vägen till ortopeden. Står där i  ca 5 min, lite väl malplacerad. Träffar .. sjuksköterska? Det var en han och det var inte en läkare dock. Han kollar på min hand samt gör några andra tester och skickar in en riktig läkare som känner klämmer osv. Blir skickad till röntgen, benen i händerna är ju ändå ganska sköra, kommer tillbaka - väntar kanske 10 min till och blir sen hemskickad. Det tog max en timme. Och det är bra med min hand, inre blödningar efter smällen men hade en jävla tur. 

Svullnaden har gått ner lite men det gör fortfarande så ont så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men det kommer bli bra!

Det roligaste med det hela, var att läkaren var från island, trevlig typ! Men en av våra konversationer var ju klockren: "Så du blev sparkad av en häst, var det en islänning?" "Nej, det var det inte.." "Nej det är ju sant, hade det varit en islänning så hade det aldrig hänt!"

Skrattade gott och gör det än, trevlig typ!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback