Balsam för själen

Japp, det är så det är när man älskar det man gör! I mitt fall är det ridningen helt klart. Reagerade starkt på att hon var väldigt pigg idag, så vi övade mycket på ökad skritt och kort trav - varför?

Jo det är såhär att min dam har vid pigga tillfällen tre lägen, låååångsam skritt, trav och galopp. Så jag jobbade på att försöka öka skritten och ha lite kortare trav - delvis för att vi red med en isis och han har ju kortare tölt än vad våran trav är. Det gick bra, efter lite om och men. Men jag kom precis dit jag ville med henne idag, långa tyglar, lugn men ökad skritt. Precis där jag ville ha henne idag!

Vi red iväg för att jag skulle få se en väg till en superfin galoppsträcka, och den är helt perfekt! Det bara rullade på och bäst av allt, hästen spetsade öronen rätt fram och räcade på! Tror verkligen hon älska det, så jag gav henne tyglarna och lät henne springa i sin egen värld, vilket uppskattades riktigt :D Så jag släppte ut en lycklig häst i hagen när jag var klar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback