Nu pratar vi miljöträning på hög nivå!

 
Jag longerade Arissa här för någon dag sen, lyssnade på musik och sjöng med lite när hästarna i hagen intill fick att spel när dom skrek, studsa och sprang. Vilket sen Arissa började med, tar henne för att se vad som händer och tänka sig att det kommer två(om vi frågar Arissa mycket stiliga) hästar med en vagn bakom. Att något hände i kyrkan, det visste jag, men inte att de skulle köras iväg med häst och vagn!

Det här var ju inte det enda som vi fick stå ut med den dagen, då de utländska vattenbombnings-planen fortfarande var i sverige och jobbade med elden. Dessa flyger lågt och över stallet och hagarna. Som grädden på moset så låter dom, något enormt! Det var nog bara jag som reagerade på detta, hästarna hade nog vant sig vid det laget. 
 
Däremot var helikoptrarna superdupermegaskitjättte obehagliga. Tänka sig, men de flyger på olika höjd och låter massor och så kommer dom där vindpustarna efter dom. Förstår att det är obehagligt när man inte vet vad det handlar om. Kan tänka mig att den där röklukten inte heller var rolig när den vände hitåt. Men det är ju inte direkt så att vi kan sätta oss ner och förklara för dom att det inte brinner här utan det brinner långt, långt borta!

Hur som haver, en riktigt rolig nyhet. Maria och Frasse kommer hem idag!! :D
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback