Mina tankar till de drabbade

Den här branden är inte bara stor, den är enorm. Sista jag hörde var att den är lika stor som tvåtusen fotbollsplaner. Det är svårt att greppa, även om folk ritar på kartor - man kan inte greppa hur stor den är .. att det ens är sant när man inte sitter där själv. 

Idag fick jag den uppenbarelsen så att man verkligen lyckas förstå att det är ju sant! Att vakna till den lukten var inte kul, än mindre att hunden blev lidandes för att man inte kunde gå ut. Själv känns det som jag hostat ständigt i en veckas tid, det svider i min halls. Har till och med ansträngd andning, ja som att jag varit riktigt jäkla dunderförkyld. Det har även satt sig på huvudet så det känns som så faktiskt. Den röken var hemsk. 

Jag tog bild för att visa hur det såg ut. Här nere ser ni först bilden när det var som värst och sen bilden när det började spricka upp. Aboslut oroligast var jag för hunden, jag kan ju inte förklara för henne att det är okej. Även om det luktar som att huset håller på att brinna ner så är det inte härifrån lukten kommer. Ja ni ser ju själva hur grått det var.. 

Mina tankar går till de drabbade, efter den här försmaken så hoppas jag verkligen att jag inte behöver uppleva "the real deal". Hemska tanke, nej den erfarenheten går jag helst utan. Hoppas att inte fler behöver lämna sina hem, att dessa plan får stopp på branden trots alla förseningar!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback