Tappsko

Hästjäkel! Tur att du är söt och att jag älskar dig lika mycket med en sko mindre ;) Igår så valde vi att bada lite och sen springa lite i paddock för att få igång blodcirkulationen och bli varm och gosig. Och ja självklart, torka i solen! 

I alla fall så bestämmer damen sig för att köra en länga i riktig räcer, med några av hennes specialare! Fjärtbockarna! Man skrattar ju så man gråter när hon lägger in dom, hoppas jag lyckas filma det nångång, så söt är hon! Hon fortsatte dampa runt lite och kom sen till mig, vi pratar om typ 10 min senare och av någon anledning drar min blick ner mot hennes hovar och jag sa nog rätt ut "helvete sådär var det inte nyss" och mycket riktigt, hon hade sparkat av sig en sko.
 
Så som grädden på moset så ramlade en planka ner bakom oss från staketet och jag tror nog att jag blev mer rädd än vad Arissa blev haha! Så vi letade upp skon, stallägaren fixade staketet och torkade det sista i den varma sköna solen! Hovis kommer ut nästa vecka onsdag alltså har vi lite mer än en vecka utan sko om inte han kan komma ut tidigare. Ska prova skritta henne i paddocken idag, den är relativt mjuk, och se om hon reagerar eller inte, gör hon inte det ska vi prova att sparka på bollen idag :D 

Om hon däremot reagerar i skritt så blir det sko på, ni vet en såndär bootsko, så att vi inte får en oplanerad vila som vi inte vill ha just nu. Så håll tummarna.. Jäkla skofanskap som måste ramla av sådär en vecka innan hovis kommer.. Skulle han kommit på onsdag istället för nästa onsdag då hade det inte varit något.. men varför nu haha! Håll tummarna för att han kan komma ut lite tidigare! Jag bör lära mig att slå på skor själv, det hade underlättat endel.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback