Nu ni!

Önskade att jag tagit bilder, fy fasiken vad jag skrattade idag! Arissa har nämligen fått hoppa! Första gången på ett tag så hon är lite ringrostig, men gud vilka kråkhopp hon kan ta. Jag visste inte var jag skulle ta vägen ett tag där faktiskt! Tur att hon är söt och tycker det är roligt. 

Min tanke var att rida och göra någon bomövning. Det däremot sa min mage stopp för så valde att longera idag - det funkade .. typ! Hur som haver så blev det bommar och ett hinder som vi tog fram, nån gång ska man väl prova på det och jag ångrar att jag inte filmade!
 
Any how, vi provade på det och efter några kråkhopp fick hon lite mer koll på benen! Men jag kan säga att vi rör oss inte från den här nivån = låga hinder(läs "upphöjda" bommar, vi snackar max 30cm), bommar så hon får in tekniken samt löst eller på lina så jag inte stör henne på något vis uppifrån. Vill inte sänka hennes självförtroende, det ska vara roligt och hon ska enligt hennes mening vara bäst i hela världen. Sen kan vi börja svåra till uppgifterna och börja uppsuttet. Men först vill jag ha en annan sadel att hoppa i, innan dess - big nono att sitta på och hoppa!

Arkivbild, så ni har nått att kolla på.. Tyvärr var jag inte snabb med mobilkameran!
Kommentarer
Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot säger:

Men gud vilken fin bild!

Svar: Tack så mycket! :)
anjaemelies.blogg.se

2014-04-14 | 18:16:08
Bloggadress: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback