Hann inte skriva igår

Fullt upp, kom hem ca 10 minuter i 10.. Böt om, tog en shake och sen gick jag och la mig, trött och stel och otroligt lycklig! Jag och M visste inte riktigt vad vi skulle ha för planer på ridningen igår, det var sent och mörkt så ingen uteritt sa vi. Efter mycket om och men, samt prata om hur ett veckoschema kan se ut(det jag la ut som exempel här) så kom hon på att hon sett stallägaren rida intervaller med sin häst på våran travbana! Mycket sagt och gjort så stötte vi på henne i stallet och fråga hur hon gjorde mer exakt under intervallerna..
 
Stallägarens häst är mycket mer "fit for fight" än vad våra är så vi tog halva hennes och sa att det får räcka så får vi tappa upp allt eftersom vi känner att dom klarar det! Vilket var ett otroligt smart drag då A var piggpiggpigg super duper mega jätte pigg! Visst jag har sett henne pigg och busig, men det här var extremt. Det var en gång som hon såg ett spöke bland träden då jag tappa kontrollen helt, sken hej och hå! Men det var bara några steg sen röt jag lite med och då var hon en ren ängel, även om det gick fort, men kontrollerat fort. Vi satte igång igen och den här gången gick det bara fort, inga spöken!
 
Sen böt vi varv och tog två varv i andra varvet och jisses vad fort det gick. Vilket kan va lite förståeligt, har ju ridit henne hårt fre och lör för att hon ska vara lugn, snäll och fin på söndag då ägaren åkte ut med en vän som skulle rida. Hon var superlugn och jätte snäll, det fick jag tillbaka tio gånger värre när vi red igår ;)

Men det var roligt, tyckte vi alla fyra och hästarna hade nog kunnat springa några varv till! När vi skulle skritta av dom efteråt så red vi ju fortfarande på travbanan och där vi hade fattat galopp där flög dom nästan iväg, jeteroligt sa dom nog högt båda två! Men det har blivit i allmänhet mycket roligare att rida med M och hennes energipaket, vi hänger på nu! Vilket är bra, då har stjärnan fått lite bättre kondis!

Den här gången kan jag faktiskt tro på hastigheten, det var även en tjej som förklarade för mig varför det blev så tokigt förra gången, tacktack! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback