Igår var en bra dag!

Igår bara flöt allt på jag vet inte vad det var, men det var en riktigt bra dag. 

Jag gick till skolan, allmänt nervös över det, som alltid. Kommer dit sätter mig ner, inser att min bok inte är med och jag har prov, tänkte plugga lite innan. Kört. Så jag sitter där och rullar tummarna samt blir offer för någon stackares snap. Sen börjar det braiga. Jag fick en praktikplats här, alltså behöver jag inte åka iväg och Arissa får inte en 5 veckors vila! Efter det kom ångesten, jag inser att jag har inte dragit kabel sen i tvåan. Alltså har jag bara varit på högspänningen. Från ingenstans drar min lärare bort mig därifrån för att gå igenom, typ allt med mig och ångesten dämpas, för jag kommer ju fasiken ihåg det här!
 
Efter det så blir det prov, stressad, igen. Gör det, svarar på nästan allt och lämnar in provet. Men jag vågar inte hoppas för när det känns bra då får jag tillbaka provet med ca 1 poäng från godkänt. Ja jag kan min sak, nej jag är ingen teoretisk människa. Jag har under alla mina skolår inte hittat ett sätt som funkar för mig, hur mycket jag än pluggar. Gissa vad, provet blev godkänt! 

Så lyrisk över dessa småsaker inser jag att jag ska till stallet, första gången sen i fredags. Överlycklig, behöver jag ens säga det? På det här så ringer stadens Hööksbutik till mig, paketet är på plats! Ja jag skickar min beställning till hööks för 1. det blir typ 100kr billigare och 2. dom har seriöst aldrig det jag vill ha hemma när jag är där. I alla fall, så paket på hööks och jag älskar paket! Även när jag köper dom själv, skulle kunna köpa saker från internet jämt bara för att få paket på posten! 

Sen var hela min dag bra igår, jag är super peppad på min "diet" även om jag inte skulle säga åt nån annan att prova den utan att tänka efter riktigt. Sleepy Hollow kom ut, så fick se ett till avsnitt där och ja, livet bara går bra nu. Har också hittat ett ställe där jag ska beställa ett pannband till min studentfotografering. Oj så nära det är nu. 

Jag har sammanlagt 8 dagar kvar i skolan. +5 veckors praktik. Håll tummarna för att jag sköter mig och att jag kan meddela här att jag har jobb efter praktiken, i alla fall under lärlingstiden så jag får min behörighet!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback