Hästledig

Varit lågt på hästfronten eftersom A tappat sko, i måndags så lekte vi med bollen och skulle prova rida barbacka. Men hon visade skarpt att hon inte ville att jag skulle rida upp så longerade henne ett tag. Efter lite om och men så blev ömmandet tydligare, så ja jag valde att springa efter bollen med henne! Man kan ju faktiskt ha kul utan att rida, hon var dock inte så jätte pigg på att ta fart, men roligt att putta på den i alla fall!

Igår så kunde jag inte åka ut pga plugg.. Skulle ha prov idag, men eftersom vi haft en kurs hela dagen så sa vi att vi kunde ta provet imorgon = mer pluggtid! I alla fall så igår var det inget stall, pluggade hela dagen i stort sätt.. skitjobbigt.. Fixade dock ner 5 prov till 1, så nått bra gjorde jag i skolan igår.. Plugga plugga plugga! 

Idag fick stjärnan nya dojor på fötterna! Har ju hittat gummiskor som jag ska försöka kolla upp lite, ska diskutera runt med hon som ägde min förra medryttarhäst(hon har småkoll på allt! tror dessa skor har passerat hennes vägar någon gång) och sen när jag har lite mer kött på benen så ska jag börja diskutera det med ägaren ifall det kan vara något för A. Men vill inte dra fram nått som jag inte vet nått om. 

I alla fall, med nya skor på så åker jag ut imorgon, då ska moster rida! :D Hon provade ju Arissa där strax i början, när hon var seeeeeg ;) Så tänkte att hon ska få rida lite i paddock, eventuellt att hon får rida ut så går jag promenad samtidigt! Hur som helst, åter till skolbänken! Två prov imorgon, två på fredag, sen praktik! :D och därmed skolan över!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback