Fotboll på häst

Efter att jag sett min kompis kusin spelat fotboll med sin häst så blev jag väldigt sugen på att prova själv, det var ju en lång process eftersom den där bollen kan vara riktigt jäkla läskig ska ni veta. Så läskig att man måste kuta som en idiot, hoppa, studsa och självklart så måste man bocka mot den ;) 

Ja, som sagt den är farlig. Jag lärde ju Clyde spela fotboll, eller vi var på god väg, innan jag var tvungen att sluta på honom och i samma veva så var han också tillsalu, tillslut så såldes han också. Början var ju extrem, han sprang som en galning, fast han var van vid bollen. Han var bara inte van vid att man sparkade på den haha! 

Hur som haver så tog vi ju oss tiden och lärde oss att putta på den och på så vis också "spela fotboll". Vi använde oss självklart av en yogaboll - därav blir det lite jobbigt för man kan inte direkt tömma den och blåsa upp den varje gång. Sen är den väldigt stor också. Ja det finns olika storlekar, självklart, men eftersom Arissa är okej stor så vill jag också ha en halvstor yogaboll. Men ja, jag är sugen på det.. Funderar faktiskt att åka och kolla på en redan idag! 

Det är väl självklart att vi ska hitta på en massa bus! Livet ska va en lek för henne och nu när vi får va i paddocken igen efter "vilan" så kan jag faktiskt släppa henne där och prova med bollen lite :D
 
Kommentarer
Lollee säger:

Har med spelat fotboll med häst. Fast då red jag hästen samtidigt! Jätte bra tillits övning!

Svar: Jo jag vill inte börja rida, utan visa att bollen inte är farlig - Arissa kommer nog skita på sig första gångerna - och visa hur man faktiskt ska göra. Sen hoppa upp och spela fotboll :)
anjaemelies.blogg.se

2014-04-11 | 19:18:03
Bloggadress: http://galenilivet.se/

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback