Comviq's logik!

Här för ett tag sen så skrev jag ju ett inlägg i minst sagt panik för jag inte visste hur jag skulle göra nu när det jag laddar på försvinner. Eftersom det skulle bli svindyrt för mig eftersom jag behöver fria sms och ändå gör av med 195 kr i månaden. Jag ringer sällan..

Idag var jag tvungen att ladda på igen, för jag behöver ju kunna skriva till folk. Så jag gör som jag alltid gör, ska tanka på via banken, smidigt och enkelt! Kommer in där och klickar i kompis 195 av ren vana. För det är ju vad jag gjort i säkert 3 år nu. Det är inte enkelt att ha folk runt sig som inte har comviq/tele2, man behöver gratis sms. 

Återigen, på banken står det att man kan ladda på kompis 195 och jag reagerar ju, tillslut. Så skriver med den här chatten som comviq har, för jag vill ju inte ladda på nått som inte existerar? Alltså betala 200kr och inte få nått för det, säkra före det osäkra! Hennes svar blev inget mindre än: "Det tar lite tid, men det försvinner från bankerna så småningom!"
 
Samtidigt som jag är lättad, för det är en månad till som det bli billigt för mig så är det ändå också chockerande att det ska ta sån lång tid? Jag menar kom igen, tar man bort det så ska det ju försvinna bums. Ev en vecka senare är väl okej, bankerna är ju inte direkt kända för att vara snabba. Men en månad efteråt då bör det väl ändå vara borta? Ibland förstår jag faktiskt inte hur dom tänker ... 

Men jag loggar ut från banken och blir den här månaden 200kr rikare än vad jag trodde att jag skulle va ;)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback