Samma gamla visa!

Inte riktigt, men nästan. Idag blev det stallet igen, efter att besöket åkt. Det var otroligt trevligt att träffa dom, vi har många år att ta igen!

Tanken var enkel ridning, men när jag gick till stallet så höll stallägaren på att fixa paddocken(vi får upp staket) så valde att inte rida. Jag vågar inte rida ut själv, och är lite misstänksam på travbanan än .. Men det släpper nog. Så jag tog Fröken Gul på lina och lite "tränsterapi", hon skötte sig bra i både och - inte perfekt men bra! 

Linan bestämde hon sig för att flytta rumpan runt mig så hon alltid såg på mig i ena varvet, vi bråkade ett tag innan hon gav sig, sen provade vi så tills jag vann(självklart så fick hon gå i andra varvet också), hon må va envis men det är jag med!

Vi har ju haft lite problem med tränsningen. Hon vet nog att jag är kort och inte når om hon leker älg, så vi tog lite terapi där och fick några få ryck med huvud första gången men andra gången gick det snabbt och smidigt - båda gångerna hade hon huvudet precis där jag ville ha det. Tack och lov att hon kan "sänk huvuvdet" på kommando, annars hade vi haft stora problem.
 
Snart dags att ta med fotograf igen, behöver annat än mobilbilder ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback