Tuggade grus

Någon gång ska väl va den första, igår gick jag och stjärnan omkull då hon halkade i paddocke. Eftersom det blev tvärnit(vi galoppa) så flög ju jag vidare på en gång och jag lyckades vrida på mig så jag landade med bakhuvudet först, sen slog jag i sidan av ryggen samt axeln. Lyckades rotera lite till och skrapade upp andra axeln. Domen blev hjärnskakning och några timmar på akuten. 
 
Samlade mig på plats, hoppade upp igen och gjorde samma sak en gång till. För det ska gå bra en sista gång innan jag ger mig, annars blir det som efter Isse och att jag bröt benet och det vill jag inte. Däremot fick en i stallet rida av Arissa och jag lovar att jag gjorde hela hennes dag på plats, som ett barn på julafton! Själv försökte jag bara gå, stå och prata genom smärtan, illamåendet och yrseln. Men jag klarade det! 
 
Så håll tummarna för att skiten släpper imorgon, annars kommer jag känna mig handikappad på riktigt. Är lite stel i nacken, öm i hela ryggen och lite här och var. Men jag lever, det kunde ha slutat mycket värre än med att jag behöver ersätta hjälmen. Jag tror nämligen inte på att man ska ersätta den efter att man tappat den i golvet eller efter varje gång man ramlar av, i mina öron är det bara ett försäljningsknep. Ramlar jag av och landar på rumpan tänker jag då inte lägga ut tusenlappar på en ny hjälm. Tål inte hjälmen att åka i golvet ett par gånger då ska tillverkaren gå i pension, för då gör inte denne sitt jobb rätt. OM man däremot landar rakt på huvudet, då är den död(speciellt om man som mig råkat tappa den ett par gånger innan hehe;)). Då är det bara att ersätta den för då har den gått sönder inuti. Smällen om du lägger den på ett bord och den åker ner och om du åker av med den på och landar på huvudet, de smällarna är otroligt olika. Det är skillnad på den vikten hjälmen har och vilket vikt din kropp tillsätter i smällen. 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback