Problem med praktik

Som jag trodde så kommer jag till största sannolikheten inte få en praktikplats. Önska att jag på något sätt kunde stämma skolan för det. Men det kan jag ju inte, dom kan ju inte göra nått åt att dom får nej. Eller jo, dom kunde gett mig den bra platsen(till en som förövrigt kan fixa praktik till sig själv) och så kunde dom lagt praktiken bättre, eller fixat det här från dag 1. 
 
Hur som haver, mälarenergi sa nej. Alltså sista chansen kvar - sitta inne och bygga nått, har dom inte robotar för sånt idag? Och lärarens ord "Många från oss får anställningar där, du kommer ut med full betalning och slipper lärlingstiden." 
 
Men liksom vafan, tror dom helt ärligt att jag som väljer el, väljer installation, vill bli högspänningselektriker vill sitta inne hela jävla dagarna?! Nej jag har inte gjort det - men hade jag velat seta inne så hade jag förfan hoppat av gymnasiet och jobbat på donken. Jag vill jobba på fältet i alla väder! Vad är det som är så svårt att förstå med det?! Hade jag velat vara inne hade jag kunnat utbilda mig till bagerska, frisör, inom naglar, smink - vad som helst för att "det kan vara bra att ha". Men jag går här för att bli elektriker, stannar jag inom installation vill jag gå på byggen, annars vill jag till högspänningen även om det är ca -20 om vintrarna!
 
Ren tur att min studentmössa snart är beställd och jag får den med rosa detaljer ♥
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback