Kan det bli en vändning? (För mig själv i framtiden)

Detta inlägg skrivs så jag kan kolla åter på det här om några år. Minnas och se vad som hände.
 
Ja jag funderar lite på det. Idag så tog jag och chansade, hade absolut inget större hopp i frågan. Men frågar man aldrig så får man heller aldrig något svar. Så jag mejlade om en häst, som lät ganska intressant! En lite guling på 8 år.
 
Jag berättade i mejlet hur läget är osv för ägaren och att jag letar efter en trygg häst där jag väldigt mycket kan tänka på mig själv så att jag kan i lugn och ro stärka mina egna muskler! Och så behöver jag verkligen inte en häst som är hoppig, busig eller allmänt konstig att börja med. Med tanke på att jag ramla av och bröt benet i mars så vill jag ha en snäll häst. Jag vill komma tillbaka till 110% innan jag börjar med en bråkstake igen. Sen nej, Isse var ingen bråkstake, han var en otroligt fin pojke som var jätte kul att rida. Men det är bättre att ta det säkrare före det osäkra. För ingen häst är helt säker, men en så säker som möjligt är det jag letar efter just nu. Denna häst är också en otroligt fin häst att kolla på, vilket jag och min kamera kommer tycka om hihi ;) Så jag håller mina tummar, men hoppas inte för mycket då kan jag bli super besviken! Det är ett par som ska provrida, men jag ska få göra det nästa vecka! :D Så håller alla tummar och tår!

Annonsen med bild och text!
"Nyinflyttat 8-årigt korsningssto på 155 cm (relativt viktbärande) söker ryttare. Mycket sjyst häst som är trafiksäker, snäll att rida ut själv, grundutbildad dressyr, sparsamt hoppad. Söker medryttare som vill rida några gånger per vecka, alt. delfodervärd (ej flytt) och kan hjälpa till med hovslagarkostnaden, ca 500 kr per månad. Du slipper stallsysslor (mocka, intag mm), kan välja rid-dagar och forma dina dagar efter önskemål (rida ut, dressyr, gymnastikhoppning, träna för tränare i grannstallet, ev. tävla senare). Står i Västerås, bra bussförbindelser! Mejla om du är intresserad/har frågor och berätta mer om dig själv. Mvh Elin"
annonsen: http://www.hastnet.se/marknad/annons.php?annonsid=18513&marknad=4
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback