Gårdagens ridpass

Var väl mer eller mindre kaos! Började med att jag gick in i paddan - M och Chokladkakan skulle ta travbanan runt. Vilket snabbt ledde till att en viss Fröken Gul fick riktig seperationsångest. Kan nog meddela att hon egentligen har en liten crush i Chokladkakan ;) 
 
Men i alla fall så kom dom tillbaka och vi gick med dom, A var fram lyssnade super och kände att det här kommer nog gå super. Så när vi skrittat och travat på travbanan så gick vi in i paddan, det började bra och jag försökte arbeta mycket i höger varv(för min egna skull - stödet i höger ben är åt fanders efter skadan) vilket började bra tills jag efter bara några minuter kände att hästen blev wrong. Fortsatte envist och PANG så började det regna, hårt också med tanke på hur mycket det blåste. Vilket ledde till att hästen tog alla chanser hon fick med att vända rumpan mot regnet. I vänster varv hade jag ju en hel del att säga till om så där funkade det. Men kände att orken inte riktigt hängde med i högervarv. Måste bli bra snart, blir knäpp på att jag inte kan rida som jag brukade. Tack och lov så kan jag ju trava lätt utan att få ont i benet nu haha! Fast istället så lyckades jag få sendrag under foten .. det har inte släppt än. 
 
Idag så kör jag nog bara på lite från marken. Mamma är med och vill inte stressa henne genom att rida(hon har sett mig flyga av många gånger och tro mig - hon vill inte att jag ska fortsätta rida haha) så nått enkelt får det bli och lite kvalitetstid i stallet. Morgondagens planer är lite blurriga. Vet inte alls vad jag ska göra, om jag följer med ut på turen eller om vi gör något enkelt. Vill ju hålla igång henne så hon rör på sig men inte göra nått som är för hårt eftersom hon inte är igång. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback